MCC Budapest Summit on The Economic Consequences of the War – üdvözlet a webhelyen!

Az oktatás feladata, hogy a generációkon keresztül felhalmozott, érvényes tudást átadja a következő nemzedéknek. A nyugati civilizáció bármely országára is tekintünk, azt látjuk, hogy problémák vannak az oktatással. Az a rendszer, amely legalább a 19. század közepe óta biztosította a nyugati világ előnyét a többi civilizációval szemben, egyre rosszabb teljesítményt nyújt, ahogy azt tanulmányok is igazolják. Mi végre vannak az iskolák, és mit várunk el tőlük felelős szülőként, családként és nemzetként? Hol helyezkedik el a család szerepe az oktatásban? Mennyiben engedjük be a technológiát a tanterembe? Miként járul hozzá az egyén fejlődéséhez a filozófia?  Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keres választ az MCC Budapest Summit on Education nemzetközi konferencia. 

A konferencia nyelve angol, szinkrontolmácsolást biztosítunk.

Előadók

a Nazarbayev Egyetem tanársegédje

Dr. Aisi Li Budapesten él, és a Nazarbajev University Graduate School of Education-ön (NUGSE), Kazahsztánban tanít. Az áthelyezést megelőzően 2014 és 2022 között a NUGSE adjunktusa volt. Aisi a kínai Szecsuáni Egyetemen szerzett alapdiplomát üzleti menedzsmentből. Ezt követően az Oxfordi Egyetemen összehasonlító és nemzetközi neveléstudományi MSc-t, majd neveléstudományi doktori fokozatot szerzett. Szakterülete a felsőoktatás nemzetközivé válása és az oktatásirányítás összehasonlító perspektívából. Projektjei különös érdeklődést mutatnak a kazahsztáni felsőoktatás nemzetközivé válása és a kínai "Belt and Road" kezdeményezésnek a közép-ázsiai felsőoktatásra gyakorolt hatása iránt.

az MCC Európai Tanulmányok Műhelyének vezetője

A madridi San Pablo Egyetemen szerzett jogi végzettséget, Erasmus hallgató volt a németországi Augsburg Egyetemen, és uniós jogból szerzett mesterfokozatot (LL.M, mention très bien) 2002-ben a College of Europe Intézetében. Itt, a College of Europe-nál kezdte meg pályafutását tanársegédként, majd két év után a Latham and Watkins amerikai ügyvédi irodához csatlakozott és európai versenyjogra specializálódott. Ezt követően munkásságát az Európai Parlamentben folytatta, ahol két éven át dolgozott az Európai Néppárt spanyol küldöttségénél (Partido Popular) a Jogi, Piaci és Uniós Belügyi részlegen. 2008-ban az Európai Bizottságnál folytatta munkásságát egy nyilvánosan meghirdetett, sikeres versenyvizsgát követően. Itt az Igazságügyi Főbizottságnál kezdett, majd 2011-től az Uniós Belügyi Főbizottság munkatársa volt, ahol az Unió Marokkóval és Fekete-Afrikával kapcsolatos migrációs politikájának a külügyi aspektusaiért felelt. Ez idő alatt beutazta Afrikát és számos afrikai országgal kezdeményezett bevándorlással kapcsolatos párbeszédet. 2014 novembere és 2019 decembere között Navracsics Tibor EU-biztos kabinetéhez csatlakozott az Európai Bizottságban, ahol az általános és középiskolai oktatásért felelt. Tevékenységi körébe tartozott a vállalkozói ismeretek EU-s oktatásának kiterjesztése, és vezető szervezője volt a 2018-as és 2019-es Európai Oktatási Csúcstalálkozóknak. Az Európai Néppárttal való kapcsolattartás is a felelősségi körébe tartozott, továbbá gyakran felszólalt vitákon, tanácskozásokon és konferenciákon. 2010 óta a párizsi Institut d'Etudes Politiques vendégelőadójaként európai uniós jogot oktat. Folyékonyan beszél spanyolul, franciául és angolul, továbbá biztos nyelvismerettel rendelkezik németből, olaszból, és kezdő szinten elsajátította a magyart is.

az MCC Technológiai Jövők Műhelyének vezetője

Professzor Dr. Cséfalvay Zoltán 2020 novemberétől az MCC Technológiai Jövők Műhelyének vezetője (Közgazdasági Iskola). Ezt megelőzően az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontjának vezető kutatója Sevillában (Grantholder40 ösztöndíj, 1999-2020), nagykövet Magyarország OECD és UNESCO mellé rendelt állandó képviseletén Párizsban (2014-2018), a Nemzetgazdasági Minisztérium Gazdaságstratégiáért felelős államtitkára (2010-2014), a Gazdasági Minisztérium regionális gazdaságfejlesztési helyettes államtitkára (2000-2002) és elnöki tanácsadó a Magyar Nemzeti Bankban (1991-1995).

1999-ben habilitált a Kossuth Lajos Tudományegyetemen Debrecenben, és 1996-ban védte meg PhD téziseit Földrajztudományból a Magyar Tudományos Akadámián. Tudományos kutatóként dolgozott a Cardiffi Egyetem Város és Regionális Tervezési Iskolájában (Marie Curie ösztöndíj, 2008-2010), az Osztrák Tudományos Akadémia Város- és Regionális Kutató Intézetében, Bécsben (1997-1999), a Heidelbergi Egyetem Földrajzi Intézetében (Alexander von Humboldt ösztöndíj, 1995-1997), a Ludwig-Maximilian Egyetem Gazdaságföldrajzi Intézetében, Münchenben (DAAD ösztöndíj, 1987-1988), valamint a Magyar Tudományos Akadémia Földrajzi Intézetében, Budapesten (1983-1990).

A gazdaságföldrajz professzoraként tanított az Andrássy Egyetemen (2002-2008) és több mint két évtizede Kodolányi János Egyetem kinevezett egyetemi tanára. Tizennégy önálló kötet és közel hetven – referált szaklapokban és szakkönyvekben angol, német, és magyar nyelven publikált – tanulmány szerzője. 2017-ben jelent meg ’A nagy korszakváltás’ (angolul: TECHtonic Shifts) című legújabb kötete, amely a globális gazdaságban jelenleg zajló technológiai forradalommal foglalkozik.

az MCC Vezetőképző Akadémiájának tanácsadója

Jelenleg a kanadai Manitoba Egyetem St. Paul's College-ának vendégkutatója. Korábban az Université de Saint-Boniface (Winnipeg) valamint a Dominican University College (Ottawa) vezetője volt. A The Clever Body és az In Vivo: A fenomenology of Life-Defining Moments című könyvek szerzője. A játékhoz való viszonyulásról szóló legújabb könyve 2022-ben jelenik meg a McGill-Queen's University Press kiadónál. A Laval Egyetemen (Quebec City) szerzett teológiából mesterdiplomát és filozófiából doktori fokozatot. Tudományos pályafutása előtt olimpiai szintű vízilabda edző és játékos volt. Az MCC Vezetőképző Akadémia tanácsadója.

a Don't Divide Us igazgatója

Dr. Alka Sehgal Cuthbert pedagógus, akadémikus, író és Don't Divide Us nevű antirasszista kampány igazgatója és oktatási vezetője. PhD fokozatát filozófiából és nevelésszociológiából szerezte a Cambridge-i Egyetemen. A "What Should Schools Teach? Disciplines, subjects and the pursuit of truth" című kötet társszerkesztője. Oktatással kapcsolatos témában számos publikációja jelent meg, többek között a What Should Schools Teach? Disciplines, Subjects and the Pursuit of Truth (IoE UCL Press, 2017). 

a Manhattan Institute vezető kutatója

Anthony Malcolm Daniels, írói álnevén: Theodore Dalrymple, újságíró, társadalomkritikus és orvos. Daniels a Manhattan Institute vezető munkatársa és a City Journal című magazin szerkesztője. Számos műfaj szerzője: útikönyvek, irodalmi és társadalomkritikai esszék is szerepelnek művei között. Ilyen például a Kultúránk; ami megmaradt belőle: A mandarinok és a tömegek, Elkényeztetett nyavajás: Az érzelgősség mérgező kultusza, és az Élet alul. Rendszeresen írt a The Spectator, a British Medical Journal, a Quadrant (Sydney), a Revista Oeste (Sao Paulo), a New Criterion és a New English Review számára.

a Hacettepe University dékánja

Jelenleg a Hacettepe Egyetem Oktatási Karának dékánja, Ankarában, Törökországban. 1991-ben a Hacettepe Egyetem Oktatási Igazgatás, Felügyelet, Tervezés és Közgazdaságtan Tanszékén szerzett doktori fokozatot. 2003 óta professzorként dolgozik. Vendégkutatóként dolgozott a Texas A&M, USA és a Lancaster University, UK egyetemeken. Számos nemzeti és nemzetközi projektben dolgozott projektcsoport tagjaként, projektkoordinátorként a menekültek, a nők és a szakképzés oktatásával kapcsolatban. Alapítója volt a Káosz, Komplexitás és Vezetés Nemzetközi Szimpóziumának. Törökországban azon ritka akadémikusok egyike, akik a 90-es évek óta a "káosz, komplexitás, kvantum vezetés" iránt érdeklődnek. Emellett a Springer, World Scientific, Apple Academic Press által kiadott komplexitáselméleti könyvek szerzője és szerkesztője, amelyek a következő témákkal kapcsolatosak: összehasonlító oktatáspolitika, kutatási módszerek, szervezeti intelligencia, butaság és bölcsesség, vezetés, migráció, fuzzy logika, veszélyeztetett gyermekek, nők és béke tanulmányok, közösségi média, plazma vezetés, kvantum vezetés, női vezetési modell. Emellett elnöke, elnökségi tagja és alapító tagja a Törökországi Nemzetközi Tudományos Egyesületnek (ISCASS). Különböző nemzeti és nemzetközi folyóiratok főszerkesztője, amelyek a vezetéssel és az oktatással foglalkoznak.

a University of Granada professzora

Dr. Antonio Fernández-Cano professzor neveléstudományokból és filozófiából doktorált. A University of Granada professzora és kutatója. Kutatási területei mint módszertan tanár a következők: kutatásértékelés, az oktatási szcientometria, a doktori disszertációk tanulmányozása és az oktatási programok értékelésének kiegészítő módszerei. 45 év oktatói tapasztalattal rendelkezik az oktatás különböző szintjein, melyből 30 évet a felsőoktatásban töltött. Alapító tagja volt a Granada-Mats csoportnak (1972-1985), amely a spanyolországi matematikatanítási kutatások úttörője volt.

az MCC Tanuláskutató Intézetének kutatója

Fodor Richárd az MCC Tanuláskutató Intézetének kutatója, okleveles középiskolai történelem- és angol nyelvtanár, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem tanársegéde. Kutatási területe a történelemdidaktika, a digitális pedagógia, a reformpedagógia és az állampolgári nevelés.

az MCC brüsszeli központjának vezetője

Frank Füredi nemzetközileg elismert szociológus, író és médiakommentátor. A canterburyi Kent Egyetem szociológia professzor emeritusa, több mint 25 könyv szerzője, amelyeket 16 nyelvre fordítottak le. Tanulmányait a nyugati társadalmak kulturális fejlődésének feltárására szentelte. Az utóbbi években számos tanulmányt publikált a kulturális háborúknak a családi életre, a szocializációra, az oktatásra és a közéletre gyakorolt hatásáról. Például a Populizmus és az európai kultúrháborúk: Az értékek konfliktusa Magyarország és az EU között (2017) és a 100 év identitásválság: The Culture War Over Socialisation (2021) című könyvében a kultúra politizálásával foglalkozott. Legutóbbi könyve The Road To Ukraine: How the West Lost Its Way (2022) a háborút a geopolitika és a kultúra kereszteződésében helyezi el. Furedi rendszeresen nyilatkozik a rádióban, a televízióban és a globális médiában. Szabadidejében Frank a hegyi sportok iránti szeretetének él. Kedvenc helye a világon a White Hart Lane, csapata, a Tottenham Hotspurs hazai pályája. Rendkívül izgatott az MCC Brussels elindítása miatt, mert úgy véli, hogy egy új intézményre van szükség, amely szembeszáll az EU buborékában uralkodó konformista szellemi és kulturális narratívával. Úgy véli, hogy az MCC Brussels otthont ad majd azoknak az európai értelmiségieknek és politikai döntéshozóknak, akik elkötelezettek a számos európai kultúra alapját képező értékek fenntartása és továbbfejlesztése mellett.

a brazil Nőügyi, Családügyi és Emberi Jogi Minisztérium korábbi államtitkára; az Ives Gandra Jogi, Filozófiai és Gazdasági Intézet elnöke

Dr. Angela Gandra a São Paolo-i Egyetemen (USP) szerzett jogi diplomát és a Rio Grande do Sul-i Szövetségi Egyetemen (UFRGS) doktorált. Szaktudása továbbfejlesztése iránt élénken érdeklődve elvégezte az IESE Business School Advanced Management Programját, továbbfejlesztve vezetői és menedzsment készségeit. A Harvard Egyetemen végzett kutatómunkája révén jelentősen hozzájárult a tudományos közösséghez. Szellemi törekvései révén tagja lett a Brazil Filozófiai Akadémiának és a Nemzetközi Gazdasági és Jogi Akadémiának is. Emellett a Gandra Martins Law ügyvédi irodában is partnerként tevékenykedik. Dr. Gandra a São Paolo-i Mezőgazdasági Szövetség jogi igazgatói és nemzetközi kapcsolatokért felelős tisztét tölti be. A Political Network for Values igazgatósági tagja és a Genfi Konszenzus Nyilatkozat brazíliai képviselője. Emellett korábban, 2019 és 2022 között Brazília Nemzeti Családügyi Titkáraként is dolgozott.

a Heritage Foundation vezető kutatója

Mike Gonzalez az Angeles T. Arredondo E Pluribus Unum ösztöndíjasa a Heritage Foundationnél. Számos témában ír, többek között kritikai elméletről, kritikai fajelméletről, oktatásról és külpolitikáról. Két évtizedet töltött újságíróként, 11 évet a Wall Street Journalnál. Csatlakozott George W. Bush elnök kormányához, és a Külügyminisztérium Európai Irodájában dolgozott. Első külföldi megbízatása során Gonzalezt letartóztatta és kiutasította Panamából Manuel Antonio Noriega. A következő évben a mudzsahedek oldalán utazott Afganisztánban. Ma szinte minden idejét annak szenteli, hogy megvédje az Egyesült Államokat és általában a Nyugatot a rendszerszintű átrendeződéstől és a kulturális népirtástól.

Gonzalez széles körű tapasztalattal rendelkező író és nyilvános szónok. Írt többek között a National Affairs, a The American Interest, a Foreign Policy, a The Claremont Review of Books, a City Journal, a Quillette, a The Wall Street Journal, a The Washington Post, a Time.com, a The Hill, a Forbes.com, a USA Today, a The Guardian, a The National Interest, a Daily Signal és a National Review számára. Gonzalez szerepelt a Fox, MSNBC, PBS, BBC, CNBC, NPR, C-SPAN, The Voice of America, Television Española, Canal Plus, valamint számos más csatorna és állomás műsorában az Egyesült Államokban, Európában, Ázsiában és Latin-Amerikában. A The Washington Examiner hetente megjelenő véleményrovatának munkatársa. Gonzalez a bostoni Emerson College-ban szerzett alapdiplomát kommunikációból, a Columbia Business Schoolban pedig MBA diplomát.

Paraguay korábbi kulturális minisztere; a Paraguay Poderoso elnöke

Az Asunción-i Nemzeti Egyetem biokémiai doktora, az Asunción-i Nemzeti Egyetem Egészségtudományi Kutatóintézetének munkatársa, a spanyolországi Tudományos Kutatási Tanács Valenciai Agrokémiai és Technológiai Intézetének munkatársa, nemzeti és nemzetközi konferenciák előadója, különösen a kábítószerrel való visszaélés, az ideggazdaságtan, a kultúra és az oktatás témakörében. Paraguay kulturális minisztere 2016-tól 2018-ig, Paraguay oktatási miniszterhelyettese 2018-2022 között, az Amerikai Államok Szervezete (OAS) Amerika-közi Kulturális Bizottságának elnöke 2019-ben és az UNESCO Kulturális Sokszínűség Bizottságának elnöke 2020-ban. Az olasz kormány az Olasz Csillagrend lovagkeresztjével tüntette ki.

a Center of Studies in Economy and Culture igazgatója

Carlos Hoevel filozófiai doktori (Argentínai Pápai Katolikus Egyetem) és társadalomtudományi MA (Chicagói Egyetem) fokozattal rendelkezik. A politikai és gazdasági gondolkodás történetének, a nevelésfilozófiának és a gazdaságfilozófiának a professzora az Argentin Pontifical Catholic Universityn (UCA). A Gazdasági és Kulturális Tanulmányok Központjának és a Cultura Económica folyóiratnak (UCA) az igazgatója. A Saint Thomas Aquinas University (UNSTA) a társadalomfilozófia és az UCEMA Egyetemen a tudomány módszertanának professzora.

a Fundacion Docere igazgatója; a Pontificia Universidad Católica de Chile professzora

Marco González a P. Universidad Católica de Chilen végzett jogászaként, és a Chicagói Egyetemen szerzett MBA diplomát. 2003 óta a P. Universidad Católica de Chile jogi karán, valamint a közgazdasági és a mérnöki karon a gazdasági jogalkotás professzora. 2019 és 2023 között ugyanezen egyetem jogi karának dékánja volt. Számtalan rangos alapítvány igazgatójaként tevékenykedett, jelenleg pedig a Fundación Docere ügyvezető igazgatója, amely szervezet tizenegy iskoláért felelős Chile-szerte, több mint 10 500 diákkal. Felesége Marlene Busse, és hat gyermeke van.

író; nemzetközi oktatási tanácsadó

Közel 20 évnyi angol nyelvtanítás után Joe-t az Egyesült Királyság Oktatási Minisztériuma kirendelte a City of London Schoolban betöltött tanári állásába. Pályafutásának második felét az üzleti életben töltötte, és vezető tanácsadói szerepet töltött be a Digitalbrain, az RM és az EDT cégeknél, majd önállóan dolgozott számos nemzeti és nemzetközi üzleti és nem kormányzati ügyfélnek. 2015-19 között a TES rovatvezetője volt, és könyveket publikált John Donne-ról, Shakespeare-ről és Miltonról. AThe Point of Poetry című könyve 2019-ben jelent meg az Unbound kiadónál.
Kövesse Joe-t az X/Twitteren: @joenutt_author

a Technische Universitat Berlin docense

Till Kinzel (1968) a berlini Műszaki Egyetemen szerzett Dr. phil. (2002) és habilitációját (2005). Könyveket publikált Allan Bloomról (Platonische Kulturkritik in Amerika; 2002), Nicolás Gómez Dáviláról (5. kiadás 2023), Philip Rothról (Die Tragödie und Komödie des amerikanischen Lebens, 2006) és Michael Oakeshottról (2007). Társszerkesztője az angol és az amerikai irodalom és filozófia képzeletbeli dialógusairól (2012, 2014) és az audionarratológiáról (2016) szóló köteteknek, valamint Edward Gibbonról szóló könyveknek Németországban (2015) és a németországi felvilágosodás számos jelentős képviselőjéről, így Johann Joachim Eschenburgról (2013), Johann Arnold Ebertről (2016), Johann Joachim Christoph Bode-ról (2016) és Johann Friedrich Wilhelm Zachariä-ről (2018). Legutóbb Johann Georg Hamann című könyvét adta ki. Zu Leben und Werk (2019), Sir Walter Scotts E. T. A Hoffmannról szóló esszéjének fordítása (2022), valamint egy Voltaire-ről és Brunswickról szóló esszé (2023).

az MCC Ifjúságkutató Intézetének kutatója

A Budapesti Corvinus Egyetem Társadalomtudományi Karán szereztem kommunikátori BA diplomát, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán pedig politikatudományi MA diplomát. 2012-ben Erasmus ösztöndíjasként az Universität Salzburg hallgatója voltam, ahol politológiát hallgattam, 2017-ben pedig CEEPUS ösztöndíjjal a Babeș–Bolyai Tudományegyetemen az erdélyi magyar ifjúsági szervezeteket vizsgáltam. Doktori (PhD) értekezésemet 2021-ben védtem meg summa cum laude minősítéssel a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Politikaelméleti Doktori Iskolában. Disszertációmban az erdélyi magyar ifjúsági szervezetek intézményesülését a kisebbségi nemzetépítés aspektusából vizsgáltam. Kutatási érdeklődésem kiterjed az ifjúságra, a fiatalok oktatási és munkaerőpiaci helyzetére, nemzetközi mobilitására és a nemzeti kisebbség kérdésére is.

Az MCC Társadalom- és Történelemtudományi Iskola Szociológia Műhelyéhez és az Ifjúságkutató Intézethez 2021 őszén csatlakoztam azzal a céllal, hogy tevékenységemmel hozzájáruljak a fiatal generáció gondolkodásmódjának és életmódjának jobb megértéséhez.

az MCC, BIT, ELTE, KJBK Infinity matematika oktatója

Koren Balazs közel két évtizedes matematikatanári tapasztalattal rendelkezik, és mélyen elkötelezett a technológia oktatásban való használata mellett. Utóbbi időben a Mesterséges Intelligencia oktatási alkalmazásait keresi. A középiskolai tanításon túl részt vesz a matematikatanárképzésben az Eötvös Loránd Tudományegyetemen.

Egy korábbi EdTech startup társalapítójaként Balázs tanácsadással is igyekszik segíteni az EdTech startUpokat a Magyar EdTech Koalíció szakmai vezetőjeként is. A Yettel Magyarország ProSuli programjának szakmai vezetőjeként, 2007 óta segíti mostanra közel 150 iskolát a digitális oktatásban. Emellett szombatjait az MCC Fit programban való előadások tartásának szenteli.

Nemzeti és nemzetközi robotikai versenyeken zsűritagként vesz részt, valamint a versenyző csapatok felkészítőjeként is tevékenykedik.

az India Foundation elnöke

Ram Madhav indiai politikus, társadalmi vezető, író és gondolkodó. Dr. Madhav az India Foundation (IF), egy újdelhi székhelyű agytröszt elnöke és az Aurora Egyetem kancellárja. Az India Alapítvány fennállásának több mint egy évtizede alatt Dr. Madhav volt a kurátora az olyan jelentős éves globális és nemzeti többoldalú kezdeményezéseknek, mint az Indiai-óceáni Konferencia, a Dharma-Dhamma Konferencia, az ASEAN-India Ifjúsági Csúcstalálkozó és a Terrorizmus Elleni Konferencia, amelyeken akadémikusok, tudósok és közéleti személyiségek mellett nemzetek és kormányfők is részt vettek. A közelmúltban Dr. Madhav jelentős szerepet játszott a Religon-20 Fórum (R20) létrehozásában, amely India G20-elnökségének része.

Korábban Dr. Madhav 2014-20 között a Bharatiya Janata Párt (BJP) országos főtitkáraként dolgozott, és Jammu és Kasmír, Asszam és India más északkeleti államainak politikai ügyeiért felelt.

A neves szerző és gondolkodó, Dr. Madhav számos angol és telugu nyelvű könyv szerzője, többek között a következő művek szerzője: "A hindutva paradigma - Integrális humanizmus és a nem nyugati világnézet keresése"; "Mert India az első: Reflexiók a nacionalizmusról, identitásról és kultúráról" és "Kellemetlen szomszédok: India és Kína 50 év háború után". Legutóbbi könyve, a "Partitioned Freedom" (A felosztott szabadság) India 1947-es felosztásának és Pakisztán születésének el nem mondott történetét tárja fel. A stratégiai gondolkodás, a politikai filozófia és India külpolitikája terén tett hozzájárulásaiért széles körben elismert Dr. Madhav sokat utazott és olyan fórumokon beszélt, mint az oroszországi Valdai Vita Klub, az indonéziai R20 Fórum, a szingapúri Shangri-La Dialogue, a kanadai Halifax Biztonsági Fórum, az oroszországi Szocsi Eurázsiai Integrációs Fórum, a kínai BRICS Politikai Fórum és a thaiföldi Világbéke Konferencia.

az MCC Klímapolitikai Intézetének kutatási igazgatója

Dr. Calum T. M. Nicholson a Trinity College-ban tanult szociálantropológiát a Cambridge-i Egyetemen, a St Antony's College-ban migrációs tanulmányokból szerzett MPhil fokozatot az Oxfordi Egyetemen, és humánföldrajzból doktorált. Az éghajlatváltozás társadalmi következményeinek megértését új alapokra helyező kutatásokat végez, különösen a migrációval és a nemzetközi fejlesztéssel való kapcsolatának összefüggésében.

Dr. Nicholson korábban fejlesztési tanácsadóként és parlamenti kutatóként is dolgozott, a Cambridge-i Egyetemen a nemzetközi fejlesztésről, a nemzetközi migrációról és az éghajlatváltozás politikai vonatkozásairól tart kurzusokat. Dr. Nicholson emellett a közösségi média politikai, kulturális és történelmi jelentőségéről is tart nagy sikerű órát a Cambridge-i Egyetemen. E témáról jelenleg könyvet is ír.

a University of Buckingham professzora

Anthony O'Hear, OBE. A Buckingham Egyetem filozófiaprofesszora. Számos filozófiai könyv és cikk szerzője. 25 éven át volt a londoni Királyi Filozófiai Intézet igazgatója és a "Philosophy" című folyóirat szerkesztője. Számos brit kormánynak adott tanácsot az oktatással kapcsolatban. Az oktatásról szóló cikkeinek gyűjteménye: "A liberális oktatás védelmében: Philosophy and Controversies" című gyűjteménye nemrégiben jelent meg. A 2018-as brit újévi kitüntetések listáján OBE címet kapott.

 

filozófus; kutató

Leonardo Orlando a Sciences Po Paris politológia és nemzetközi kapcsolatok doktora, a párizsi École normale supérieure de Paris kognitív tudományok és evolúciós pszichológia posztdoktori kutatója volt, és az Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne-on szerzett alap, és mester diplomát filozófiából. A Sciences Po Paris Nemzetközi Tanulmányok Központjának (CERI), az Afrikai Francia Kutatóintézetnek (IFRA-Nairobi) és a Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET, Argentína) kutatója, valamint a Tufts Egyetem Fletcher School of Law and Diplomacy, az Oslói Egyetem és a Pozsonyi Közgazdasági Egyetem vendégkutatója volt. Franciaországban, a Sciences Po Paris és a Sorbonne egyetemen tanított, valamint Argentínában, az Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales (UCES) és az Universidad Argentina de la Empresa (UADE) egyetemi adjunktusa volt. Kutatásai a politikai viselkedés biológiai és evolúciós megközelítéseire összpontosítanak. Jelenleg a felsőoktatási rendszer összeomlását tanulmányozza, és azt, hogy ez hogyan hat a társadalomra és hogyan veszélyezteti a Nyugat jövőjét.

az MCC vezető oktatója; a Pannon Egyetem Védelmi Oktatási és Kutatási Centrumának a vezetője

Ákos évek óta tart országszerte fizikai és digitális önvédelmi képzéseket általános- és középiskolai gyerekeknek, pedagógusoknak és szülőknek. A digitális önvédelem projektet azért hozta létre, hogy a tinédzser korosztálynak egy olyan készség szintű tudást tudjon átadni, aminek segítségével biztonságosabban mozoghatnak a digitális térben, felismerik és képesek elhárítani a veszélyhelyzeteket. Ákos okleveles közgazdász diplomával rendelkezik, nemzetközi kommunikációs szakirányon. Emellett katonai közelharc oktatói képesítéssel, illetve a Buckinghamshire New University és a Longmoor Security angliai képzésén 3-as szintű Close Protection Officer (hivatásos testőr) diplomát szerzett. Ákost jelenleg is számos iskolába hívják digitális önvédelmi képzéseket tartani gyerekeknek és pedagógusoknak egyaránt. Zalaegerszegen tematikus fizikai önvédelmi szemináriumokat és edzéseket is tart, illetve stratégiai kommunikációs projekteket visz egészségügyi területen.
Oktatási módszertanában sikeresen használja a katonai elit képzésből átvett accelerated learning (gyorsított tanulás) metodikát.
Ákos egyik fontos oktatási alapelve: “A gyerekeket nem kontrollálni kell, sokkal inkább hatékony, használható, készség szintű tudással felruházni. Nem állhatunk mellettük 0/24 órában, ezért el kell érnünk, hogy képesek legyenek megvédeni saját magukat az offline és az online közegben egyaránt."

a University of Milan Bicocca professzora

Edoardo C. Rafiotta a University of Milan Bicocca jogászprofesszora és a Berkeley-i University of California Közjogi és Közpolitikai Programjának munkatársa, valamint az olasz adatvédelmi hatóság jogi tanácsadója.  Jogi diplomáját a University of Catania-n szerezte meg 2004-ben, doktori fokozatát alkotmányjogból pedig a University of Bologna-n. 2011-2021 között a University of Bologna jogászprofesszora volt. Érdeklődési köre az alkotmányjog, a közigazgatási jog és az összehasonlító jog. Számos cikket és könyvet publikált: a végrehajtó hatalom gyakorlásáról rendkívüli állapot idején az európai és az amerikai alkotmányos rendszereket összehasonlítva; a gazdasági kormányzásról és a közhatalom szerepéről a pénzügyi válságok idején; az alapvető jogok védelméről; valamint a jogi és közigazgatási szabályozásról a technológia területén. Prof. Raffiotta ösztöndíjasa a Berkeley Közjogi és Közpolitikai Programjában a technológiai jogra és a kiberbiztonságra összpontosít. A tanulmány a mesterséges intelligencia alkalmazások jogi hatásaira összpontosít, követve az EU és az USA jogi szabályozásának trendjeit.

szerző; oktatási tanácsadó

Szerző, tanácsadó és előadó, aki nagy tapasztalattal rendelkezik a tudományos életben, a tananyagfejlesztésben és az oktatási tanácsadásban. Elkötelezett szakemberaz oktatási gyakorlatok fejlesztése és a fiatal elmék jövőre való felkészítése iránt. Az amszterdami Academica University of Applied Sciences professzora és a Royal Society of Arts fellowja. Martin Robinson -  többek között- a következő könyvek szerzője: Tantervi forradalmak: Gyakorlatias útmutató a tanítás fejlesztéséhezTrivium 21c: A fiatalok felkészítése a jövőre a múlt tanulságaival.

az Universidad CEU San Pablo professzora

Patricia Santos Rodriguez a San Pablo CEU Egyetem jogi karának jog- és politikafilozófia szakos oktatója. Jelenleg Brüsszelben dolgozik, ahol a CEU Nemzetközi Egyetemek Európai Uniós Irodájának megvalósításán és szervezésén dolgozik. Emellett a brüsszeli El Debate című spanyol napilappal is együttműködik, mint a brüsszeli levelezőcsapat főszerkesztője, amely uniós ügyekről tudósít. Élénken érdeklődik az összehasonlító jogtudomány, az uniós szabadságjogok és alapvető jogok, valamint az aktuális uniós szociálpolitikák iránt. Publikált munkáinak nagy része tükrözi személyes megközelítését az elmélet és a gyakorlat összekapcsolására különböző emberi jogi kérdésekkel kapcsolatban, beleértve az oktatás szabadságát, a vallásszabadságot, a véleménynyilvánítás szabadságát, a fenntarthatóságot és a biojurisztikát. Hangsúlyozza továbbá a különböző filozófiai megközelítésekkel vagy iskolákkal való párbeszéd, a történelem tanulmányozása, valamint a jog konkrét forrásainak és alapjainak megértése fontosságát. Tudományos hátterét tekintve számos neves intézményben kapott vendégprofesszori kinevezést kutatói tartózkodásra, többek között az Oxfordi Egyetemen (Institute of Comparative Laws, 2012), a University College Londonban (jogi kar, 2013), az Edinburgh-i Egyetemen (jogi kar, 2013) és a Birminghami Egyetemen (jogi és művészeti kar, 2014). Két Erasmus oktatói ösztöndíjat is elnyert, először az InHolland Egyetemen (Nemzetközi Kapcsolatok Kar, Rotterdam, 2012), másodszor pedig a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen (Állam- és Jogtudományi Kar, Budapest, 2018). Végül büszke arra, hogy alapítója és vezetője a jogi karán működő Jogi Pro Bono Klinikának, ahol 26 pro bono projektet valósított meg sikeresen professzorok, hallgatók és ügyvédi irodák részvételével.

az MCC Tanuláskutató Intézetének vezetője

Budapesten született 1961-ben. Egyetemi tanulmányait az ELTE BTK-n folytatta, részképzésen a Helsinki Egyetemen vett részt. Eredetileg történész, neveléstudományi doktori fokozatát az MTA-n szerezte. 

A reformműhelyként és az oktatási demokratizálódás szellemi központjaként működő Oktatáskutató Intézetben vált kutatóvá. Generalistaként minden oktatási ágazattal foglalkozik és elsősorban a szakpolitika-alkotás (policy-making) kérdései foglalkoztatták. Kezdettől erős nemzetközi szakmai beágyazottságot alakított ki, az elmúlt 25 évben rendszeresen dolgozott az OECD, az Európa Tanács és az EU DG Employment projektjeiben. Folyamatos tanácsadói munkája során nagy tapasztalatot szerzett a Balkán és a posztszovjet térség oktatásfejlesztésében.

1995-ben alapította meg Közép-Európa egyik első for-profit oktatási tanácsadó cégét, az Expanzió Humán Tanácsadó Kft. Az ezredfordulótól érdeklődésének középpontjába az értékelés (evaluation) került, a szakpolitikai szinttől az intézményi, sőt képzési program-szintig bezárólag. A Magyar Értékelők Társasága (Hungarian Evaluation Society) alapító tagja. Az utóbbi évtizedben a digitalizáció, a tanulásipari innovációk és a diszruptív technológiák felé fordult, publikációi a hagyományos iskoláztatás újtípusú rendszerintegrációs modelljeit keresik.

Korábbi felsőoktatás aktivitása visszafogott és célzott: címzetes egyetemi tanár; szakkollégiumi kurzusok oktatója. Felsőfokú nyelvhasználó angol és finn nyelven, míg az oroszt és a mandarint középfokon használja. Húsz éve a Chen-stílusú taijiquan gyakorlója és fogadott tanítvány.

a University of Warsaw adjunktusa; a University of Oxford tudományos munkatársa

Dr. Mikolaj Slawkowski-Rode a University of Warsaw adjunktusa, valamint a University of Oxford tudományos főmunkatársa. Doktori disszertációját, amelyet Oxfordban Sir Roger Scruton professzor, Varsóban pedig Zofia Rosinska professzor irányításával írt, 2016-ban az országosan végzett legjobb kutatásért járó miniszteri díjra jelölték Lengyelországban. 2018 óta a University of Buckingham bölcsészet és társadalomtudományi karának vendégoktatója. A Humane Philosophy Society alapító tagja és a Humane Philosophy Project szervezője. Legutóbbi publikációja a Meaning of Mourning:Perspectives on Death, Loss, and Grief (A gyász jelentése: Perspektívák a halálról, veszteségről és gyászról) című esszégyűjtemény.

a Terra Firma Tanítási Szövetség társalapítója; szerző; pedagógus

Bonnie Kerrigan Snyder egykori  pedagógus, iskolai tanácsadó és tanárképző. Az Egyesült Államokban állami és magánintézményekben dolgozott, és a philadelphiai Foundation for Individual Rights in Education (Alapítvány az Egyéni Oktatási Jogokért) kezdeményezéseit indította el. Hisz az etikus, kiegyensúlyozott oktatásban. Dr. Snyder gyakori előadója oktatási konferenciáknak, társalapítója a Terra Firma Tanítási Szövetségnek, és a "Vessünk véget az indoktrinációnak: Hogyan károsítják a gyerekeket és teszik tönkre az iskoláinkat az átpolitizált osztályok- és mit tehetünk ellene" című könyvének szerzője. Az Egyesült Államokban, a dél-karolinai Myrtle Beachen él.

a Cornell University professzora

Barry Strauss a Cornell Egyetem Bryce és Edith M. Bowmar humanista professzora, valamint a Hoover Intézet Corliss Page Dean Visiting Fellow-ja. A Háború, amely megteremtette a Római Birodalmat:  Anthonius, Kleopátra és Octavianus Actiumban, Tíz császár: római császárok Augustustól Konstantinig című könyvek, valamint számos más bestseller szerzője. Könyveit húsz nyelvre fordították le. Társalapítója és igazgatója a Cornell Egyetem Szabadság és szabad társadalmak programjának. Doktori fokozatát a Yale Egyetemen, alapdiplomáját pedig a Cornell Egyetemen szerezte.

szerző; oktatási tanácsadó

Gareth az 1990-es években középiskolai tanár lett, miután a Liverpooli Egyetemen fizikát tanult. Emellett újságíróként is dolgozott, és saját PR-vállalkozást vezetett. Oktatásban töltött karrierjének fontosabb pontjai közé tartoztak az ország egyik vezető gimnáziumának fizika vezetőjének lenni, valamint az innovatív East London Science School és a Michaela Community School tanárává válni. Gareth segített létrehozni a Physics Factory-t, a londoni polgármester kiemelt projektjét a fizikaoktatás fellendítése érdekében. Emellett tanított angolt és matematikát munkahelyi gyakornokoknak. Jelenleg oktatási tanácsadóként dolgozik az online oktatásban, különös tekintettel az iskolák egyediségére. Az Academy of Ideas oktatási fórumának egyik szervezője. Társszerzője a What Should Schools Teach? Disciplines, subjects and the pursuit of truth" című könyvnek, amelyet a UCL Institute of Education adott ki 2017-ben, és rendszeresen ír az oktatásról az országos sajtónak. Megtalálható az X.com @stickyphysics oldalon.

az MCC Ifjúságkutató Intézetének kutatója

Sullivan Ferenc nemzetközi kapcsolatok elemző, diplomáját a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte, jelenleg az MCC Ifjúságkutató Intézetében dolgozik Budapesten. Korábban dolgozott a Rákóczi Szövetségnél, a Magyarország Barátai Alapítványnál és a Nézőpont Intézetnél is. Fő érdeklődési területei a közép-európai politika és történelem, a külhoni magyar kisebbségek helyzete, valamint az Egyesült Államok politikája és a globális biztonságpolitika. Fordításai többek között a Kommentár című politikai és kulturális folyóiratban jelennek meg.

az MCC Tanuláskutató Intézetének kutatója

Szakos Enikő az MCC Tanuláskutató Intézet oktatáskutatója és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem oktatásfejlesztési vezetője. Oktatáspolitikával, oktatási trendekkel és a gyermekeket, szülőket és tanárokat érintő mindennapos iskolai kihívásokkal foglalkozik. A felsőoktatás kutatásán belül különös hangsúlyt fektet a tanárképzésre és az intézmények vezetésének változását kísérő következményekre. Emellett a technológiai újítások integrációjának vizsgálatával foglalkozik, valamint a hagyományos oktatási eszközök használatára hívja fel írásaiban és előadásaiban a figyelmet.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen Oktatásfejlesztési vezetőként a felsőoktatási intézmény teljes képzési megújításáért dolgozik.
A gyakorló tanárként szerzett tapasztalatai révén nemcsak elméleti szinten, hanem a valóságban is jól megérti a vidéki és fővárosi intézményekben zajló oktatás kihívásait és lehetőségeit.

az MCC főigazgatója

Német nyelv és irodalom szakos bölcsész- és tanári diplomáját az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, emberierőforrás-tanácsadó mesterszakos diplomáját a Pécsi Tudományegyetemen, summa cum laude minősítésű doktori fokozatát pedig szintén az ELTE Germanisztikai Doktori Programjában szerezte. Tudását számos ösztöndíj révén többek között Heidelbergben, Frankfurtban, Münchenben, Londonban és Lipcsében szélesítette. Számos kötet és tanulmány szerzője, Szilasi Vilmos és Martin Heidegger filozófiájának kutatója.

a Konzervatív Iskola szerzője

Dr. Nicholas Tate történész, aki hosszú éveken át dolgozott vezető beosztásban az oktatásban számos országban. 1994 és 2000 között Anglia tantervért és tesztelésért felelős nemzeti szervének vezérigazgatója volt, felügyelte az új nemzeti tanterv bevezetését, és vitákat váltott ki azzal, hogy hangsúlyozta a tanterv szerepét a nemzeti identitás kialakításában. Ebben a minőségében mindkét nagy politikai párt oktatási államtitkárának főtanácsadója volt. 2000 és 2005 között tagja volt a francia Haut Conseil de l'évaluation de l'école-nak, a francia oktatási miniszterek tanácsadó testületének. 2003 és 2011 között a több mint 4000 diákot oktató kétnyelvű genfi nemzetközi iskola főigazgatója volt. Ebben az időszakban kapcsolódott be az International Baccalaureate szervezetbe, amelynek igazgatótanácsának tagja és oktatási bizottságának elnöke maradt 2015-ig, miközben egyidejűleg egy négy országban működő, független iskolákból álló globális csoport ügyvezető elnökeként dolgozott.

Rengeteget írt és beszélt oktatási témákról, oktatási szakfolyóiratokban, szimpóziumokon és a sajtóban. Újabb írásai egyik fő témája az uralkodó liberális ideológia elleni küzdelem szükségessége, amelynek egalitarizmusa, relativizmusa és kozmopolitizmusa megnehezítette a "konzervatív" hangok hallgatását az oktatásban. A "What is Education For?" (2014) és a "The Conservative Case for Education. Against the Current" (2017) című könyvei azt vizsgálják, hogy a Platóntól kezdve a nagy gondolkodók hogyan segíthetnek ebben a feladatban.

a Classic Learning Test alapítója és vezérigazgatója

Jeremy Tate a Classic Learning Test (CLT) alapítója és vezérigazgatója, ami az SAT és ACT tesztek új alternatívája. Emellett a klasszikus oktatás újjáélesztésének vezetője nemzeti szinten. Publikációi megjelentek a Fox News, az MSNBC, a Wall Street Journal, a Washington Post, az Inside Higher Ed és a New York Times hasábjain. A CLT megalapítása előtt a Maryland állambeli Catonsville-ben található Mount de Sales Academy főiskolai tanácsadási igazgatójaként dolgozott. A Louisiana Állami Egyetemen (LSU) szerzett középiskolai tanár diplomát, a Református Teológiai Szemináriumban pedig vallástudományból mesterdiplomázott

az IdeaPais kutatási igazgatója

A chilei Universidad de los Andes jogi karán szerzett jogász diplomát, és az Egyesült Államokban, a St. Thomas Egyetemen szerzett jogi mesterdiplomát.

Korábban az Acción Educar ügyvezető igazgatójaként dolgozott, amely az oktatás területén közpolitikák megvitatásával és javaslattételével foglalkozó agytröszt. Aktívan részt vett az Oktatási Minisztérium által összehívott különböző szakértői tanácsok munkájában, ahol a kisgyermekkori, az iskolai és a felsőoktatással kapcsolatos kérdésekben adott tanácsokat. Ez a részvétel magában foglalta a világjárvány idején az oktatási folyamatok folyamatosságát és az iskolák újranyitását biztosító programok végrehajtásában való közreműködést. Foglalkozott továbbá a pedagógushiány miatt a hallgatók pedagógiai pályára vonzásával kapcsolatos kihívásokkal is. Emellett kulcsszerepet játszott a felsőoktatás finanszírozási politikáiról és minőségbiztosításáról szóló vitákban.

Jelenleg az IdeaPaís agytröszt kutatási igazgatója, amely a fiatalok közszolgáltatásokban való részvételének ösztönzésével és a közpolitikák elemzésével foglalkozik, különös tekintettel az olyan területekre, mint a társadalmi kiszolgáltatottság, a család és a politika. Az IdeaPaís révén az elmúlt négy évben aktívan részt vett Chile alkotmányozási folyamataiban.

A nyilvános vitákban való aktív részvétele miatt 2020-ban beválasztották Chile 100 fiatal vezetője közé, 2022-ben pedig női vezetőként tisztelték meg.

a Scottish Union for Education vezetője

Stuart Waiton szociológia és kriminológia előadó. Több újságnak is ír a mindennapi élet kriminalizációjával és túlszabályozásával kapcsolatos kérdésekről.

Kutatási érdeklődési körébe tartozik az antiszociális viselkedés politikája, a politika változó természete a bal- és jobboldalon túl, valamint a "gyűlölet-bűncselekmények" konstruálása. Érdekli továbbá a korai beavatkozás és annak a bűnözéssel kapcsolatos szociálpolitikában betöltött szerepe, valamint a családok "rendfenntartása". Ez és más munkáim a "terápiás kultúrán" belül a "sebezhetőség kormányzásáról" szóló elképzelésekhez kapcsolódnak. Végezetül a kockázat/félelem, valamint az erkölcsi és az amorális pánik elképzelései érdeklik.

A Félelem a gyerekektől és Az antiszociális viselkedés politikája című könyvek szerzője: Amorális pánik. Legutóbbi könyvem a Snobs' Law: A futballszurkolók kriminalizálása az intolerancia korában.

a Cieo igazgatója; az MCC vendégoktatója

Joanna Williams az MCC vendégoktatója. Pályafutását középiskolai angoltanárként kezdte, mielőtt 2007-ben a Kent Egyetemhez csatlakozott a Felsőoktatás és tudományos gyakorlat előadójaként. Az egyetem Felsőoktatási Tanulmányok Központjának igazgatója volt 2016-ig. Joanna elhagyta az akadémiai szférát, hogy a Policy Exchange oktatási és kulturális vezetője legyen. Legutóbb saját agytrösztjét, a Cieo-t hozta létre, amely a demokráciával, az oktatással és az állampolgársággal foglalkozik.
Joanna a How Woke Won (2022); Women vs Feminism (2017); Academic Freedom in an Age of Conformity (2016) és Consuming Higher Education, Why Learning Can't Be Bought (2012) című könyvek szerzője. Társszerkesztője és közreműködője a Why Academic Freedom Matters (2017) című kötetnek, valamint számos tudományos folyóiratcikket és könyvfejezetet írt a felsőoktatás piacosítását, a diákot mint fogyasztót és az oktatást mint közjót vizsgáló témákban. Joanna a Spiked online magazin rovatvezetője, és rendszeresen ír a The Times, a The Telegraph és a The Spectator számára.

 

Szervező

Az esemény szervezője a közel harminc éve tehetséggondozással foglalkozó Mathias Corvinus Collegium (MCC), amely Kárpát-medence-szerte nyújt a hagyományos iskolarendszeren túlmutató, ingyenes, társadalmilag hasznos, közösségi célokat szolgáló képzéseket az általános és középiskolás korú fiataloktól kezdve egészen a felsőoktatásban tanuló vagy már diplomás korosztályig. Az MCC tudásközpont is, amely a képzések mellett rendezvényeivel, konferenciáival, könyveivel, nyilvános közléseivel részt kíván venni a közéleti párbeszéd és kultúra fejlesztésében. Amennyiben intézményünk szerteágazó tevékenységeiről részletesebb tájékoztatást szeretne kapni, kérjük, látogasson el az mcc.hu weboldalra.

 

 

Hivatalos médiapartner:

 
 
Mandiner

 

Helyszín

Mathias Corvinus Collegium

1113 Budapest, Tas vezér u. 3-7.