Budapest Summit on The Values We Teach Our Children

Budapest Summit on The Values We Teach Our Children

Milyen értékek mentén neveljük gyermekeinket?

MCC (Budapest, Tas vezér u. 3-7., 1113)

2022. február 16-17.

„Gond az, ha egyazon ideológiát valló emberek irányítják a tudástermelés motorjait.” – Ezt tavaly szeptemberben nyilatkozta Peter Boghossian amerikai filozófus és pedagógus a Mandinernek adott interjújában. Több tucat kutató, szakember, professzor, könyvszerző, szerkesztő és vezető mellett a portlandi tudománykritikus egyetemi tanár is részt vesz az MCC Budapest Summit konferenciáján 2022. február 16-17-én, Budapesten.

Ugyanakkor nem csak Peter Boghossian, hanem számos más szakember is felismerte, hogy gyermekeink oktatása, nevelése, különösen a tanítás során közvetített értékek, adott esetben ideológiák mennyire meghatározóak tudnak lenni az egyén szocializációja, ugyanakkor a társadalomban tetten érhető változások során is. Ez a diskurzus mára könyvek, szakmai folyóiratok, a sajtó, a politikai viták, de még a mindennapi beszélgetések központi témája lett az egész világon.

A Mathias Corvinus Collegium (MCC), mint a Kárpát-medence legjelentősebb tehetséggondozó, immár 4100 magyar diák képzését megvalósító intézménye a konferenciával nyilvános szakmai fórumot kíván biztosítani a téma megvitatásának. Az MCC, mivel tehetséges fiatalok oktatását végzi a legmagasabb szinten, kiemelten fontosnak tartja azt is, hogy hazai szakértők mellett a téma legismertebb külföldi kutatói is kifejtsék álláspontjukat.

A panelbeszélgetésekből, előadásokból álló, könyvbemutatókkal és vitafórumokkal színesített tanácskozás és az egész hetet kitöltő kísérő rendezvények fókusza tehát az oktatás szerepe a fiatalok öntudatának, gondolkodásának és identitásának formálásában. Olyan égető kérdésekre keressük a választ, hogy mit és miért tanítunk gyermekeinknek a jogokról, felelősségről, embertársainkról, a genderről és a kritikus gondolkodásról, illetve hogy ezeknek milyen hatásai, következményei lehetnek. Az iskolai tanítás része-e a szexuális orientációk vagy nem identitás megismertetése, propagálása? Szükséges-e ezt életkorhoz kötni? Milyen hatásai lehetnek társadalmi csoportok pozitív diszkriminációjának, hogyan ismerjük meg e problémákat? Milyen következményekkel járhat történelem könyveink, irodalmi műveink, filmjeink felülvizsgálata? Szükséges-e a médiaszabályozás (sajtó, filmek, sorozatok), illetve miként kezeljük az írásokba és alkotásokba szőtt ideológiai üzeneteket, ha gyermekek a célcsoportok?

A panelbeszélgetéseken továbbá téma lesz, hogy miért fontos az oktatásban a kritikus gondolkodás megismertetése, miként kezeljük a nevelés során a társadalmi nemet, a gendert és az etnikai, faji különbségeket érintő kérdéseket. Válaszokat keresünk arra, hogy a tanulás és oktatás miként formálja a nemzeti identitást és miért kérdőjelezik meg oly sokan ennek fontosságát?

A rendhagyó konferenciára már most lehet jelentkezni. Minden téma iránt érdeklődőt tisztelettel meghívunk a rendezvényre.

 

 

 

Előadók

Az MCC vendégoktatója

Dr. Miklos Lukacs de Pereny (Peru) a perui Limában található Universidad de San Martín de Porres (USMP) tudomány- és technológiapolitikai kutatóprofesszora. Mielőtt az USMP-hez csatlakozott volna, az innovációmenedzsment kutatóprofesszora volt a perui ESAN Graduate School of Business-ben, valamint oktatóként dolgozott az Essex Business Schoolban és az Alliance Manchester Business Schoolban az Egyesült Királyságban. A spanyol nyelvű világ egyik vezető gondolkodója a tudományos és technológiai tanulmányok terén, és jelentős követői táborral rendelkezik a közösségi médiaplatformokon. Jelenlegi kutatásai a transzhumanizmus ontológiai dimenzióira és a biopolitikai filozófia kialakulóban lévő területére összpontosítanak. Dr. Lukacs de Pereny tudományos konferenciákon vett részt Brazíliában, Kínában, Kubában, Angliában, Franciaországban, Indonéziában, Skóciában és Svédországban, és a világ több mint 20 országában tartott előadásokat egyetemek, kulturális alapítványok, politikai pártok és médiaplatformok számára. Projekt-tanácsadóként olyan nemzetközi szervezeteknek is dolgozott, mint a Német Fejlesztési Bank (KfW), az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO-UN), valamint a Globális Környezeti Alap (GEF). Dr. Lukacs de Pereny PhD-fokozatot szerzett menedzsmentből és MSc-fokozatot innovációmenedzsmentből (University of Manchester, Egyesült Királyság). Elvégezte az új-zélandi Victoria University of Wellington fejlesztéstudományi mesterképzését, és a chilei Universidad Mayor állatorvosi szakát. A perui Pápai Katolikus Egyetemen politikatudományi területen végzett posztgraduális tanulmányokat, és elvégezte az Oxford Artificial Intelligence Programot is. Korábban az Egyesült Királyság FCO Chevening-ösztöndíjasa volt, és elnyerte az NZAID, és az ITEC ösztöndíját is. Édesapja magyar, édesanyja perui, jelenleg családjával az Egyesült Királyságban él.

Az MCC Európai Tanulmányok Műhelyének vezetője

Az MCC Európai Tanulmányok Műhelyének vezetője, jelentős munkatapasztalattal bír az európai ügyek terén - több szakpolitikai területen -, és széleskörű ismeretekkel rendelkezik az Európai Unióról. A madridi San Pablo Egyetemen szerzett jogi diplomát, illetve a College of Europe-ban európai jogi mesterdiplomát (LL.M.). Pályafutása kezdetén két évig tudományos asszisztensként a College of Europe munkatársa volt, majd a Latham and Watkins amerikai ügyvédi iroda ügyvédjeként magánpraxist folytatott. Az Európai Parlamentbe kerülve az Európai Néppárt (Partido Popular) spanyol képviselőcsoportjának tanácsadójaként dolgozott jogi, belső piaci és belügyi területen. 2008-ban kezdte meg munkáját az Európai Bizottságnál, először az Igazságügyi Főigazgatóságon, majd 2011-től a Belügyi Főigazgatóságon, ahol az EU migrációs politikájának külső dimenziójáért felelt Marokkóban és Szubszaharai Afrika országaiban. 2014 novemberétől Navracsics Tibor uniós biztos kabinetjének általános és középfokú oktatásért felelős tagja volt, ahol különös érdeklődéssel követte, hogy milyen szerepet tölt be az oktatás az erőszakos radikalizálódás elleni küzdelemben. A párizsi Institut d'Etudes Politiques de Paris meghívott tanára, jelenleg a Mathias Corvinus Collegium munkatársa.

Filozófus, rovatvezető és az MCC vendégoktatója

 

Dr. Peter Boghossian a texasi The University of Austin alapító tanára, a Foundation Against Intolerance & Racism (FAIR) alapítója és tanácsadója, a Reason Foundation agytröszt vendégkutatója, valamint a National Progress Alliance igazgatója.

Peter munkájának középpontjában az áll, hogy a legkülönfélébb élethelyzetű emberekkel megossza a hivatásos filozófusok eszköztárát, és segítsen másoknak a megoldhatatlannak tűnő problémák átgondolásában. Doktori disszertációjában a börtönlakók erkölcsi gondolkodásának javítását és a bűnözéstől való eltávolodásuk elősegítését vizsgálta. Több mint 25 éves oktatói munkássága pedig a szókratészi módszer, a pedagógia, a tudományos szkepticizmus és a kritikai gondolkodás témakörére összpontosít. Könyveit több mint egy tucat nyelvre fordították le, legújabb, a ,,How to Have Impossible Conversations” (Hogyan folytassunk lehetetlen beszélgetéseket) címet viselő könyvét, pedig világszerte használják iskolákban és vállalatoknál. Peter cikkei megtalálhatók a The New York Times, a The Wall Street Journal, a Philosophers' Magazine, a Scientific American, a Time Magazine, a Skeptic, a National Review oldalain és más lapokban. Peter jelenlegi munkájáról és tevékenységéről bővebb információ a Substack-en, a Twitter-en és a weboldalán található.)

A MOME Alapítvány alapítója

Hamarosan...

A Fondation Kairos pour l'innovation éducative alapítója, diplomata, aktivista

Anne Coffinier több, az oktatás és az iskolaválaszás szabadságáért küzdő francia civil szervezet alapítója, 2005-ös megalakulása óta a Créer son école (Hozd létre az iskoládat) civil szervezet elnöke. támogatja civil társadalom azon jogát, hogy a lehető legnagyobb szabadsággal hozhassa létre, válassza meg és fejlessze iskoláit, így felelve meg az oktatási igények sokféleségének, valamint a demokratikus társadalom tudományos és szellemi sokszínűségnek.

Az ADF International ügyvezető igazgatója

Paul Coleman az ADF International bécsi központjának ügyvezető igazgatójaként felügyeli a globális, szövetségépítő jogi szervezet érdekképviseleti tevékenységét és működését. A nemzetközi emberi jogokra és az európai jogra szakosodott Coleman több mint 20 ügyben működött közre az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt, az Emberi Jogok Amerika-közi Bírósághoz, a Nemzetközi Büntetőbírósághoz, az Európai Unió Bíróságához, az ENSZ Emberi Jogi Bizottságához és számos nemzeti bírósághoz benyújtott panaszokat és beadványokat fogalmazott meg. Coleman Anglia és Wales Fellebviteli Bíróságának jogtanácsosa, két könyv és számos cikk szerzője.

Szerző, újságíró, kultúrkritikus és pszichiáter

 

Író, újságíró, társadalomkritikus és orvos. Daniels a Manhattan Institute vezető munkatársa és a City Journal című magazin szerkesztője. Számos műfajban ír: útikönyvek, irodalmi és társadalomkritikai esszék és több könyv, például a Our Culture; What’s Left of It (Kultúránk; Ami megmaradt belőle), Spoilt Rotten: The Toxic Cult of Sentimentality (Elkényeztetett nyavajás: Az érzelgősség mérgező kultusza), és Life at the Bottom (Az élet alul) szerzője. Rendszeresen írt a The Spectator, a British Medical Journal, a Quadrant (Sydney), a Revista Oeste (Sao Paulo), a The New Criterion és a New English Review számára.

Munkáiban Daniels az önpusztító viselkedésmintákat elemzi, amelyek a hagyományos családi struktúrák és nevelés hiányában, valamint a személyes cselekvőképességet sorvasztó populáris kultúrában alakulnak ki. Elkötelezett híve annak az elképzelésnek, hogy ezekre a problémákra a súlyos és tanulságos gondolatokon alapuló általános kulturális neveléshez való visszatérés a megoldás.

Történész, a The European Conservative rovatvezetője

Hélène de Lauzun a párizsi École Normale Supérieure-ben tanult. A Harvardon francia irodalmat és civilizációt tanított, majd a Sorbonne-on történelemből doktorált. A Histoire de l'Autriche (Ausztria története) (Perrin, 2021) című könyv szerzője. A The European Conservative című negyedéves folyóirat rovatvezetője.

A The American Conservative vezető szerkesztője, bestseller-író és az MCC vendégoktatója

 

Rod Dreher tényirodalmi könyvekt ír és a The American Conservative magazin vezető szerkesztője. Írásaiban a vallás, a kultúra és a politika kapcsolódási pontjaival foglalkozik. Dreher többek között a New York Post, a The Dallas Morning News és a National Review rovatvezetője volt. Könyvei közül, a 2017-es The Benedict Option (magyarul Szent benedek válaszútján címmel jelent meg 2021-ben, az MCC Kiadó gongozásában) és a The Little Way of Ruthie Leming (2013), a New York Times bestsellere lett, de témái között szerepel Dante Alighieri , illetve a hagyományos konzervativizmus a modern világban is. Feleségével és gyermekeivel szülőföldjén, Dél-Louisianában él, ortodox keresztény.

Legutóbbi könyve, az ugyancsak New York Times bestseller Live Not By Lies: A Manuel for Christian Dissidents, most jelent meg magyarul is Hazugság nélkül élni - Keresztény másként gondolkodók kézikönyve címmel.

A Them Before Us gyermekjogi szervezet alapítója

Katy Faust a gyermekek jogait előtérbe helyező „Them Before Us” nonprofit szervezet alapítója és igazgatója. Politológia és ázsiai tanulmányok szakon szerzett diplomát a St. Olaf College-ban, majd Fulbright-ösztöndíjjal Tajvanra utazott. Magas szintű mandarin nyelvtudásának is köszönhetően a világ legnagyobb kínai örökbefogadási ügynökségénél dolgozott. Széles körben publikál a gyermekek jogairól, és rendszeres közöl cikkeket a The Federalist hasábjain. Katy Washington államban a CanaVox nevű, alulról szerveződő házassági mozgalom vezetője, és a „Dear Katy" című videósorozatuk szereplője. Férje lelkész, és négy gyermek édesanyja, akik közül a legkisebbet Kínából fogadták örökbe.

A Kenti Egyetem professzora, szociológus

 

Dr. Frank Füredi író és közéleti kommentátor, Canterburyben a Kenti Egyetem emeritus szociológia professzora, a budapesti XXI. Század Intézet vezető kutatója. Eddig több mint 25 könyve jelent meg. Munkáiban a nyugati társadalmak kulturális folyamataival foglalkozik. Az utóbbi években több tanulmányt is publikált a kultúrharcnak a családi életre, a szocializációra, az oktatásra és a közéletre gyakorolt hatásáról. Legutóbbi, 100 Years Of Identity Crisis (100 év identitásválság) címmel megjelent munkájában rámutat, hogy a kultúrharc megzavarja a fiatalok szocializációját, és hozzájárul a generációk egymástól való elidegenedéséhez.

Kutatásai arra keresik a választ, hogy a kortárs kultúra hogyan kezeli a kockázatot és a bizonytalanságot. Két nagy hatású könyve, a The Culture of Fear (A félelem kultúrája) és a Paranoid Parenting (Paranoid szülői magatartás) a kockázattudat és a félelemérzet, illetve a bizalmi kapcsolatok és a társadalmi tőke kölcsönhatását vizsgálta a kortárs társadalomban. Rendszeresen nyilatkozik a rádióban, a televízióban és a globális médiában. Az elmúlt években többek között a The Australian, a New Scientist, a The Guardian, a The Independent, a The Financial Times, a The Daily Telegraph, a The Express, a The Daily Mail, a The Wall Street Journal, az India Today, a The Times, a The Sunday Times, a The Observer, a Spiked online folyóirat, a Harvard Business Review és a Die Welt oldalain publikált.

Az MCC vendégoktatója

Thibaud Gibelin jelenleg a Paris Est-Créteil-i Egyetem politológia szakán folytatja doktori tanulmányait. Kutatásai középpontjában a politika újbóli európai megerősödése áll, a közelmúlt magyarországi fejleményein keresztül. 2020-ban publikálta első kötetét: Pourquoi Viktor Orbán joue et gagne [Miért játszik és nyer Orbán Viktor], a Fauves Editions kiadónál. Thibaud Gibelin történelem és politikatudományi tanulmányai után elsősorban az Európai Parlamentben dolgozott, de dolgozott Moszkvában is, végül pedig egy magángimnázium tanárként.

A Créer son école-Educ'France Ügyvezető igazgatója, stratégiai és közéleti tanácsadó

Hamarosan...

Politikai filozófus, történész és a Herzl Institute alelnöke

Az Izraeli Állami Felsőoktatási Tanács tagja. Az Edmund Burke Alapítvány társalapítója és a jeruzsálemi Herzl Intézet alelnöke. Politikai eszmetörténet, a konzervativizmus története, a zsidó politikai gondolkodás témaköreiben ír.

Az MCC Test és Lélek Műhelyének vezetője

Az MCC-Mindset Pszichológia Iskola Test és Lélek Műhelyének vezetője, Hal Melinda több  magyarországi egyetemen is tanít, így a Semmelweis Egyetemen és a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen is. Emellett pszichológusként dolgozik a bajai kórház pszichiátriai osztályán. Fő kutatási területe a fájdalom kezelése, szeretne új eredményeket szeretne elérni a fejfájás orvoslása terén. Alap- és alkalmazott kutatásokkal, valamint gyakorlati teszteléssel Igyekszik segíteni a fájdalommal küzdő embereknek.

A Newsweek véleményrovatának szerkesztője, az Edmund Burke Foundation kutatója

A Newsweek véleményrovatának vezetője, az Edmund Burke Foundation kutatója, az Internet Accountability Project politikai tanácsadója és az Anchoring Truths szerkesztője. Josh Hammer alkotmányjogász is, és egyidejűleg a Newsweek "The Debate" és az Edmund Burke Alapítvány "NatCon Squad" című podcastjának házigazdája. A Los Angeles Times, a New York Post, a Newsweek, a National Affairs, az American Affairs, a The National Interest, a National Review, a First Things, a City Journal, a Public Discourse, a Tablet Magazine, a Deseret Magazine, a The Spectator, a The American Mind és a The American Conservative című lapokban jelennek meg írásai. Josh a Duke Egyetemen közgazdászként végzett, illetve a Chicagói Egyetem jogi karán szerzett diplomát.

Az MCC Média Iskolájának vezetője

Az MCC Médiaiskola vezetője. Párizsban szerzett diplomát, majd Hamburgban tanult politikatudományt és történelmet, 1987-ben csatlakozott a Die Welt című német napilap szerkesztőségéhez. A Die Welt balkáni tudósítója lett Budapesten, majd közel-keleti tudósító lett Isztambulban. Az Ahnenland (Droemer Verlag, München, 2011) című könyv szerzője, melyben arról ír, hogy mi történt a családjával és Magyarországgal 1952 óta. Nagy tapasztalattal rendelkező szabadúszó, jelenleg a Die Welt-en kívül több más német, osztrák és svájci médiumnak is ír. Nem tud írás nélkül élni, és ezt a szenvedélyét szívesen megosztja a budapesti Mathias Corvinus Collegium diákjaival is.

Nyelvész, klasszicista, a Princeton Egyetem professszora

Joshua Katz a Princeton Egyetem Cotsen bölcsészprofesszora és a klasszika-filológia professzora, a James Madison Program in American Ideals & Institutions munkatársa. Ezen kívül a Witherspoon Intézet vezető munkatársa és a Barry-ösztöndíjprogram tudományos bizottságának elnöke. A Yale-en, Oxfordban és a Harvardon szerzett nyelvészeti diplomát. 1998 óta tanít a Princeton Egyetemen, számos elismerést kapott oktatói, valamint az Indiától Görögországon, Rómán és a Közel-Keleten keresztül Írországig terjedő ókori világ nyelveivel, irodalmaival és kultúráival kapcsolatos tudományos munkásságáért. Különösen kedveli az etimológiát, a nyelvi játékokat és - nagyon tág értelemben - az eszmetörténetet. Sajnálatos szükségszerűségből egyre többet foglalkozik napjaink égető társadalmi-politikai kérdéseivel. 2020-ban az. American Council of Trustees and Alumni a szellemi szabadság hősének választotta. Legutóbbi publikációi a First Things, a Law & Liberty, a The National Review, a The New Criterion (itt 2022-23-ban vendégkritikusként fog dolgozni), a Public Discourse, a Quillette, a SAPIR: A Journal of Jewish Conversations, a The Spectator (World), a The Times Literary Supplement és a The Wall Street Journal folyóiratokban jelentek meg.)

A Culture, Prosperity & Civil Society program igazgatója, az ausztráliai Norte Dame Egyetem adjunktusa

Peter Kurti a Culture, Prosperity & Civil Society program igazgatója. Emellett az ausztráliai University of Notre Dame jogi karának címzetes docense, valamint a Charles Sturt University Australian Centre for Christianity and Culture kutatója. Számos tanulmányt írt a vallás, a szabadság és a civil társadalom ausztráliai helyzetéről, gyakran nyilatkozik a televízióban és a rádióban. A Royal Society of Arts tagja, valamint az ausztrál anglikán egyház felszentelt lelkésze.

Professzor, az MCC kuratóriumának tagja

Hamarosan...

Az ELLE magazin főszerkesztője

Hamarosan...

New York Times bestseller szerző, a Manhattan Institute munkatársa

A Manhattan Institute munkatársa, a City Journal szerkesztője és New York Times bestseller szerző. Dr. Heather Mac Donald a 2005-ös Bradley-díj kitüntetettje. Írásai megjelentek a The Wall Street Journal, a The Washington Post, a The New York Times, a Los Angeles Times, a The New Republic és a The New Criterion című lapokban. Legutóbbi, "The Diversity Delusion: How Race and Gender Pandering Corrupt the University and Undermine Our Culture" című könyvében azt állítja, hogy a faji és nemi hovatartozással kapcsolatos mérgező eszmék (melyek a felsőoktatásból indultak) aláásták a humanista értékeket és tovább növelték a társadalom megosztottságát. A Cambridge-i Egyetemen szerzett angol szakos diplomát, a Stanford Egyetem jogi karán pedig jogi doktori címet. Jeff Sessions amerikai igazságügyi miniszter Heather Mac Donaldot a " a bünügyi igazságszolgáltatás területén a mai Amerika legnagyobb gondolkodójának” nevezte.

Az MCC-Danube Institute közös vendégoktatója

Az MCC-Danube Institute közös vendégoktatója. Dr. Calum T. M. Nicholson a Trinity College-ban tanult szociálantropológiát a Cambridge-i Egyetemen, a St Antony's College-ban migrációs tanulmányokból szerzett MPhil fokozatot az Oxfordi Egyetemen, és humánföldrajzból doktorált. Az éghajlatváltozás társadalmi következményeinek megértését új alapokra helyező kutatásokat végez, különösen a migrációval és a nemzetközi fejlesztéssel való kapcsolatának összefüggésében.

Dr. Nicholson korábban fejlesztési tanácsadóként és parlamenti kutatóként is dolgozott, a Cambridge-i Egyetemen a nemzetközi fejlesztésről, a nemzetközi migrációról és az éghajlatváltozás politikai vonatkozásairól tart kurzusokat. Dr. Nicholson emellett a közösségi média politikai, kulturális és történelmi jelentőségéről is tart nagy sikerű órát a Cambridge-i Egyetemen. E témáról jelenleg könyvet is ír

Politikai kommentátor és újságíró

Hamarosan...

Az MCC kuratóriumának elnöke

A miniszterelnök politikai igazgatója, a Mathias Corvinus Collegium kuratóriumának elnöke és a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára. Orbán Balázs egyetemi oktató, jogász, kutató és politológus. A közelmúltban jelent meg A magyar stratégiai gondolkodás egyszeregye című könyve. A magyar stratégiai gondolkodás egyszeregye, átfogó tudományos ismeretekre, valamint a történelemből és a népi kultúrából vett példákra alapozva, egyedülálló képet nyújt a magyar kormányzati gondolkodásról. Orbán Balázs a Magyarország sajátos földrajzát és történelmét nem ismerő olvasók számára is érthetően mutatja be, hogy ezek a tényezők hogyan alakítják továbbra is a magyar gondolkodást, miközben elmagyarázza a stratégiai gondolkodás alapjait, felvázolja a nemzeti karaktert, és lerombolja a nyugati média által sulykolt tévhiteket a magyar kormányzás jellegét és céljait illetően.

A Magyar Hírlap külpolitikai rovatvezetője és főmunkatársa

A Magyar Hírlap külpolitikai rovatvezetője és főmunkatársa. Munkája során elsősorban az EU-val és a V4 együttműködéssel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik, figyelemmel kíséri az európai szuverenista álláspontot képviselők együttműködésének alakulását. Véleménycikkei külföldi lapokban is megjelentek, többek között a The American Conservative és a Junge Freiheit című lapokban. Skandináv tanulmányokból szerzett BA diplomát, és elvégezte az MCC posztgraduális Női Közéleti Vezetőképző programját.

Az MCC vendégoktatója, a Dallasi Egyetem egyetemi docense

Gladden Pappin a Dallasi Egyetem Politikatudományi Tanszékének egyetemi docense. Az American Affairs társalapítója és szerkesztő helyettese, valamint a Notre Dame Egyetem de Nicola Etikai és Kulturális Központjának vezető tanácsadója és kutatója. Kutatási területe az Egyesült Államok és Európa jelenkori politikája, valamint a modern liberalizmus szellemtörténete, illetve annak egyházi intézményekhez való viszonya. A Missouri állambeli St. Louisban született, hatodik generációs tagja az oszázs indián törzsnek. 2017 óta a Szuverén Máltai Lovagrend magisztrális lovagja. Történelem szakos BA- (2004) és MA-diplomáját, valamint PhD fokozatát (2012) a Harvard Egyetemen szerezte, ahol BA-dolgozatáért elnyerte a Thomas Temple Hoopes-díjat.

Az MCC vendégoktatója, a Drezdai Műszaki Egyetem Politikai rendszerek és összehasonlító elemzés Tanszékének korábbi professzora

Werner J. Patzelt (szül. 1953) 1991-től 2019-ig a Drezdai Műszaki Egyetem "Politikai rendszerek és összehasonlító elemzés" Tanszékének professzora volt. Felsőfokú tanulmányait Münchenben, Strasbourgban, valamint a Michigani Egyetemen (Ann Arbor) végezte, majd 1984-ben a Passaui Egyetemen doktorált, ahol ezt követően kezdte meg tudományos pályafutását.

Passau és Drezda mellett tanított párizsi (École pratique des hautes études) és moszkvai (Gazdasági Főiskola) felsőoktatási intézményekben, valamint a Nemzetközi Politikatudományi Társaság (IPSA) nyári egyetemein Ankarában, Antalyában, Mexikóvárosban, Nápolyban, Stellenboschban és Szentpéterváron. 2009 és 2014 között a Nemzetközi Politikatudományi Társaság végrehajtó bizottságának választott tagja volt; 2016 óta az IPSA nyári egyetemeinek koordinátora.

Kitüntetések: Kelet-Bajorország kulturális díja Az etnometodológia alapjai című PhD-disszertációért (1984); A német Bundestag tudományos díja a A parlamenti képviselők és a képviselet című habilitációs értekezésért (1994).

Kutatási területei: törvényhozások, pártok, politikai kultúra, politikai kommunikáció, összehasonlító történelmi politikai rendszerek, evolúciós institucionalizmus, valamint társadalomtudományi episztemológia és módszertan. Társszerkesztője a Studien zur Parlamentarismusforschung [Tanulmányok a parlamentarizmusról] című könyvsorozatnak, és agja a Zeitschrift für Parlamentsfragen [A parlamenti ügyek folyóirata] szerkesztőbizottságának. Emellett az aktuális politikai események kommentátoraként is tevékenykedik újságoknál, rádióban és televízióban.

A mintegy 80 közérthetőbb tudományos szöveg és több mint 300 újságcikk és interjú mellett mintegy 100 cikket publikált szakmai folyóiratokban és közel 250 könyvfejezetet írt. Ezek - gyakran összehasonlító perspektívában - a tágabb értelemben vett jogalkotáskutatás, a politikai kultúra, a populizmus és a társadalomtudományok evolúcióelméletének különböző témaköreit érintik.

Az MCC Vezetőképző Akadémia vezetője

A hazai katonai felsőfokú tanulmányait követően a Sandhurst-i Királyi Katonai Akadémián végzett, Katonai karrierjét 1993-ban kezdte, hadszíntéri szolgálaton vett részt az Irakban és Afganisztánban. 2011 júliusától az USA-ban, a NATO Stratégiai Transzformációs Parancsnokságon teljesített szolgálatot, ahol az amerikai egyesített vezérkarral, a Védelmi Minisztériummal, illetve a Washingtonba települt kiemelt kutatóintézetekkel tartotta a kapcsolatot. Amerikai tartózkodása alatt elvégezte a Harvard Egyetem felsővezetői tanfolyamát, illetve a Stanford Egyetem szervezeti innováció szakát. 2018 óta a Magyar Honvédség védelmi innováció terén végzett átalakító munkáját vezette a nemzeti fegyverzeti igazgató kutatás-fejlesztésért és innovációért felelős helyetteseként. A sikeres változásmenedzsmentet, illetve a szervezeti átalakítás innovatív módszereit és annak az üzleti életben való alkalmazhatóságát kutatja, rendszeresen publikál, és előadásokat is tart a témában. Első könyve Szolgálj, hogy vezethess! címmel 2016-ban jelent meg, második könyve, A stratégia művészete pedig 2019 májusában látott napvilágot.

A Forum for Religious Freedom- Europe elnöke, a Common Sense Society vezető munkatársa

Aaron Rhodes író és az emberi jogok szószólója. A Common Sense Society vezető munkatársa és a Forum for Religious Freedom Europe elnöke. 1993-2007 között a Nemzetközi Helsinki Szövetség az Emberi Jogokért ügyvezető igazgatója volt, és társalapítója a „Nemzetközi kampány az emberi jogokért Iránban” kampánynak. Rhodes New York állam északi részén született. Tanulmányait a Reed College-ban és a Chicagói Egyetemen végezte, ahol a Committee on Social Thought interdiszciplináris program keretében doktorált. Több mint 100 cikk, valamint a ,,The Debasement of Human Rights” (Az emberi jogok leértékelődése) című könyv (Encounter Books) szerzője. Családjával a németországi Hamburgban él.

Az MCC Nemzetközi Jog Műhelyének vezetője

Sándor Lénárd a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen végzett, ahol 2006-ban szerzett jogi diplomát. Ezt követően 2010-ben tette le az ügyvédi szakvizsgát. Emellett a New York állambeli Buffalóban található Canisius College-ban is végzett, ahol 2011-ben MBA diplomát szerzett. A diploma megszerzése után a Legfőbb Ügyészségen kezdett dolgozni, 2011 óta az Alkotmánybíróságon dolgozik főtanácsosként. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Állam- és Jogtudományi Karán nemzetközi közjogot, nemzetközi emberi jogi, nemzetközi gazdasági és beruházási jogot oktat. A nemzetközi beruházási jog aktuális közjogi kérdéseiről külföldi egyetemeken is tart előadásokat. Közel száz vélemény- és elemző cikk szerzője az amerikai Legfelsőbb Bíróság döntéseiről, valamint általánosabb amerikai közpolitikai kérdésekről. Részt vett számos, az Egyesült Államok történelméről, politikai filozófiájáról és közpolitikájáról szóló könyv fordításában és szerkesztésében.

A "What Should Schools Teach? Disciplines, subjects and the pursuit of truth" társszerkesztője

Dr. Alka Sehgal Cuthbert több mint 30 éve dolgozik tanárként és előadóként. Kulturális tanulmányokból és oktatáskutatásból szerzett mesterdiplomát, és a Cambridge-i Egyetemen filozófiából és oktatásszociológiából doktorált. Jelenleg a „Don't Divide Us” kampány igazgatójaként és oktatási vezetőjeként dolgozik. Emellett oktatási tanácsadóként is tevékenykedik, rendszeresen ír oktatási témájú cikkeket ismeretterjesztő és tudományos kiadványok számára egyaránt. Társszerkesztője és közreműködője a ,,What Should Schools Teach? Disciplines, Subjects and the Pursuit of Truth" (Mit tanítsanak az iskolák? Tudományterületek, tantárgyak és az igazság keresése) (UCL Press), valamint a ,, Moral and Political Discourses in Philosophy of Education” (Erkölcsi és politikai diskurzusok a nevelésfilozófiában) (Routledge India) című könyv szerzője. Kutatási területe a szabadművészeti képzés (filozófia), az oktatás és demokrácia (szociológia), valamint az esztétika.)

Az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója

Az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója.  Egyetemi tanulmányait az ELTE BTK-n folytatta, részképzésen a Helsinki Egyetemen vett részt. Végzettsége történész, neveléstudományi doktori fokozatát az MTA-n szerezte.  Generalistaként minden oktatási ágazattal foglalkozik és elsősorban a szakpolitika-alkotás (policy-making) kérdései foglalkoztatták. Kezdettől erős nemzetközi szakmai beágyazottságot alakított ki, az elmúlt 25 évben rendszeresen dolgozott az OECD, az Európa Tanács és az EU DG Employment projektjeiben. Folyamatos tanácsadói munkája során nagy tapasztalatot szerzett a Balkán és a posztszovjet térség oktatásfejlesztésében.

1995-ben alapította meg Közép-Európa egyik első for-profit oktatási tanácsadó cégét, az Expanzió Humán Tanácsadó Kft-t. Az ezredfordulótól érdeklődésének középpontjába az értékelés (evaluation) került, a szakpolitikai szinttől az intézményi, sőt képzési program-szintig bezárólag. Az utóbbi évtizedben a digitalizáció, a tanulásipari innovációk és a diszruptív technológiák felé fordult, publikációi a hagyományos iskoláztatás újtípusú rendszerintegrációs modelljeit keresik. Felsőfokú nyelvhasználó angol és finn nyelven, míg az oroszt és a mandarint középfokon használja.

A "The New College Reality" és az "Undoctrinate: How Politicized Classrooms Harm Kids and Ruin Our Schools—And What We Can Do About It" című könyvek szerzője

Bonnie Kerrigan Snyder amerikai pedagógus, több mint 20 éve dolgozik különböző intézményeknél változatos pozíciókban, állami és magániskolákban volt többek között tanár, tanácsadó, igazgató és professzor. Bonnie kitüntetéssel végzett a Harvard Egyetemen, a Virginia Tech-en szerzett tanácsadói mesterdiplomát, a Pennsylvaniai Egyetemen pedig felsőoktatás menedzmentből doktorált. Több oktatási témájú könyv szerzője, többek között a következő könyveket publikálta: "The New College Reality" (Az egyetemek új valósága); "Finding Your Voice: A Free Speech Comic" (Találd meg a hangod: képregény a szólásszabadságról) és a "Undoctrinate: How Politicized Classrooms Harm Kids and Ruin Our Schools - And What We Can Do About It" (Vessünk véget az indoktrinációnak: Hogyan károsítják a gyerekeket és teszik tönkre az iskoláinkat az átpolitizált osztályok - és mit tehetünk ellene).

Hamarosan...

Az MCC Közjogi Műhelyének vezetője

Jogász és jogi szakfordító, az MCC Közjogi Műhelyének vezetője és a Szegedi Tudományegyetem Közjogi Intézetének adjunktusa. Sulyok Márton állam- és jogtudományi doktori fokozatot szerzett, fő kutatási területei az emberi jogi jogvédelmi rendszerek, az Alapjogi Charta alkalmazhatósága a tagállamokban, az alkotmányos identitás és az összehasonlító alkotmányjog.  Az SZTE ÁJTK és a University of Toledo (OH) College of Law közös képzésében szerzett amerikai jogi diplomát. A 2000-es évek közepén több állami ösztöndíjjal többször járt kutatóúton Belgiumban és Franciaországban (Université Catholique de Louvain-la-Neuve, Facultés Universitaires Notre Dame de la Paix, Namur). Egyetemi munkája mellett szakfordítóként dolgozott a magánszektorban. Az utóbbi években több állami szerv (Külgazdasági és Külügyminisztérium, Igazságügyi Minisztérium) számára végzett szakfordítói munkát.

A Mandiner vezető újságírója, A gender-elmélet kritikája c. könyv szerzője

Hamarosan...

Igazságügyi Miniszter

Hamarosan...

Az "Academic Freedom in an Age of Conformity" és a "Women vs Feminism" szerzője

Joanna Williams a Cieo agytröszt alapítója és igazgatója. Joanna több mint tíz évig tanított a Kenti Egyetemen, és a Kenti Egyetem Felsőoktatás-kutatási Központjának igazgatója volt. Legutóbb a Policy Exchange agytröszt oktatási és kulturális vezetőjeként dolgozott. Joanna a ,,Women vs Feminism” (Nők kontra feminizmus) (2017); ,,Academic Freedom in an Age of Conformity” (Tudományos szabadság a konformizmus korában) (2016) és a ,,Consuming Higher Education: Why Learning Can't Be Bought” (A felsőoktatás fogyasztása, avagy, miért nem vásárolható meg a tanulás) (2011) című könyvek szerzője. Joanna a Spiked online magazin heti rovatvezetője, és rendszeresen publikál számos más kiadványban is, többek között a The Times, a The Spectator, a Russia Today, a The American Conservative és a Daily Mail oldalain.

Az Augsburgi Egyetem professzora

Hamarosan...